diumenge, 31 d’agost del 2025

Editor de jocs en MSX: ajuda número 3 (creant pantalles)

En aquesta entrada mostrarem com crear pantalles (screens)

Haurem d'anar a l'editor, menú New Asset / Screen Map



A la part esquerra hi ha els tiles i en seleccionarem una. 
Al centre hi ha l'àrea de treball o resultat de la pantalla.
A la dreta hi trobarem els botons de les accions possibles.

Començarem i seleccionarem una àrea i hi aplicarem la tile clicant sobre el botó Fill Selection.


L'editor omplirà tota l'àrea amb la tile seleccionada.


Repetirem l'acció fins a aconseguir la pantalla desitjada.
En aquest cas hi afegeixo una escultura o cara que indiqui l'inici del joc.



Seleccionarem un bosc d'avets.


Seleccionarem un terra ple de flors.


Hi afegirem un horitzó de muntanyes.


I finalment farem servir l'opció eliminar una àrea (clear selection) que el nostre protagonista haurà de saltar.









A la propera entrada ja parlarem de com crear sprites.

En aquest vídeo del creador de l'editor, Jordi Sala, comenta com crear pantalles, entre d'altres mòduls.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada