Continuem amb el tutorial d'ús de l'editor de jocs de l'MSX que està desenvolupant en Jordi Sala.
Avui mostrarem com crear una mantalla de col·lisions o dit d'una altra manera, la pantalla que indica per on podem passar i per on no. O què passa quan passem per sobre una rajola o tile.
Prèviament en el mòdul de tiles indicarem de quina família és (Solidify Family)
Partirem del conegut joc PACMAN i farem que totes les parets siguin sòlides (requadre vermell)
excepte el punt (dot) que serà "travessable" (requadre verd)
La tile "dot" o punt serà de naturalesa "Nosolid (Passable)"
Tot seguit crearem una pantalla que hem anomenat "game-zone"
i hi dibuixarem el típic laberint del Pacman.
Tot això ho farem a la capa o layer BACKGROUND.
Recordem que la capa Background és la imatge que veurem.
La capa Collision és la capa funcional on el nostre personatge es mourà, es pararà o travessarà les tiles depenen de la seva naturalesa (solid, NonSolid, etc) tal i com hem explicat abans.
Hi copiarem la capa que limitarà el moviment del nostre personatge (Paste Layer)
I finalment podrem provar-ne el funcionament amb el botó Play
Amb les fletxes del cursor podrem provar-ne els moviments.
El botó Debug OFF permet veure els límits de contacte del nostre personatges i el botó Close, tanca la finestra.
Continuarem explicant més detalls a la propera entrada.
VÍDEO EXPLICATIU
Solem acabar els tutorials amb un enllaç a un vídeo explicatiu del canal
però en aquest moment no n'hi ha cap que expliqui aquest concepte.
L'afegirem quan sigui el cas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada