Recentment he agafat l'AVE fins a Lió. Fins a Perpinyà va ràpid però després fins a Valença s'alenteix a un ritme de tren convencional.
Si entrem a OpenRailWayMap i seleccionem l'opció "velocitats màximes" ens mostra aquest mapa més detallat.
Exemple Girona-Lió 2024
Si ens apropem més, ens indica la velocitat màxim de cada via en cada tram.
Girona - Perpinyà (290 -350 km/hora) |
Perpinyà - Besiers (150 -160 km/hora) |
Besiers - Nimes (160-220-300 km/hora) |
Avinyó - Valença (300 km) |
Valença - Lió (300 km/hora) |
EN PREPARACIÓ
Buscant per internet sembla que va per llarg.
La fase I entre Montpeller i Beziers s'iniciarà el 2029 i cap al 2034 seria transitable.
Fase II, de Beziers a Perpinyà parlen del 2040.
Una vegada més els francesos posen pals a les rodes en les interconnexions entre els dos estats.
més info
El text de la captura és incorrecte i hauria de dir "en procés d'estudi".
Consulteu-ne les actualitzacions a https://www.openrailwaymap.org/
També es projectarà un tram entre França i el País Basc
Segons el compte de Twitter Epic Maps, aquesta és la mitjana de velocitat dels països d'Europa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada